Čtenářské dílny - září

04.10. 2019

image

Během měsíce září jsme v rámci hodin literatury realizovali čtenářské dílny se žáky 7. a 9. třídy. Na každou hodinu si žáci přinesli knihu dle vlastního výběru. Před samotným zahájením čtenářských dílen jsme si stanovili pravidla, která žáci vždy bez problémů respektovali. Následovalo 20 minut tichého čtení a 20 minut aktivit, jejichž součástí byly otázky, na které měli žáci písemně odpovědět.

Čtenářské dílny pomáhají rozvíjet mnoho klíčových kompetencí a rozšiřovat kulturní povědomí. Jsou zde využity mezipředmětové vztahy a průřezová témata. Žák v hodinách analyzuje text, definuje vypravěče, postavy, posuzuje jazyk, argumentuje a obhajuje své názory na četbu.

Největší přínos čtenářských dílen spatřuji v motivaci k dalšímu čtení. Žáci o knihy projevovali zájem, předávali si doporučení a z jejich strany registruji jen kladné ohlasy. Některé z nich si můžete přečíst:

  1. třída:

Čtení mě baví, hlavně když je v knížce něco nadpřirozeného. Čtenářské dílny obdivuji, protože mohu číst nejen doma, ale i ve škole.   - Daniela Kulhavá

Podle mě byly čtenářské dílny výborný nápad, protože musí číst každý a alespoň si potrénujeme čtení a pravopis.  - Nikola Hrnková

Všechny dílny se mi moc líbily. Minulý rok jsem čtení doslova nenáviděla, ale díky dílnám se mi čtení začíná líbit a baví mě to. Jsem moc ráda, že čteme knihy, protože alespoň máme větší slovní zásobu.  - Sára Hilburgerová

Čtenářské dílny mě bavily, doufám, že budou ještě někdy. Richard Kuhn

 

  1. třída:

Celkově se mi čtenářské dílny zalíbily a mohly by být častěji. - Jan Ševčík

Když mám shrnout čtenářské dílny, četlo se mi hodně dobře, byl tady klid. Určitě tuto knihu dočtu. - Nela Chovančíková

Myslím si, že jsou čtenářské dílny užitečné. Někdo nečte vůbec ani doma, podle mě je dobré vzít si občas knížku a místo koukání do mobilu se začíst. - Nikola Lesáková

Dílny byly pěkné, klidné, bez problémů. - Nikola Janotová

 

Mgr. Petra Klausová

Autor: Tomáš Vlna